למה לעקוב אחר ניתוח YouTube שלך?
אנשים רבים פותחים ערוץ יוטיוב עם מושג קלוש לגבי ביצועי התוכן שלהם. מעקב אחר ניתוח YouTube שלך יכול לעזור לך להבין מדוע הסרטונים שלך מצליחים או לא מוצלחים, כך שתוכל לבצע התאמות כדי למקסם את הצלחת הערוץ שלך. זה יכול לעזור לך:
- צור אסטרטגיה טובה יותר: אם אינך יודע מה ביצועי הערוץ שלך, כיצד תוכל לחדד את האסטרטגיה שלך? אם הסרטונים שלך לא מקבלים הרבה צפיות, לא תוכל לבצע אופטימיזציה של הערוץ שלך או לבנות קהל חזק.
- שפר את איכות הסרטון שלך: אם הסרטונים שלך ארוכים מדי או אינם מרתקים מספיק, הם לא יקבלו צפיות רבות. בעזרת ניתוח YouTube שלך, תוכל לראות מה הקהל שלך אוהב ומה לא אוהב. תוכל לבצע התאמות כדי לשפר את איכות הווידאו שלך.
- זהה את הקהל שלך: יש לך סיכוי הרבה יותר טוב לבנות ערוץ מצליח אם אתה מבין את הקהל שלך. עם YouTube Analytics, תוכל לזהות את הדמוגרפיה ואת תחומי העניין של הקהל שלך.
- זהה את מקורות התנועה שלך: עם YouTube Analytics, אתה יכול גם לזהות מהיכן מגיע הקהל שלך. זה יעזור לך לבנות מערכת יחסים חזקה יותר עם מקורות אלה וליצור תוכן רלוונטי יותר עבור הקהל שלך.
סקירה כללית של YouTube Analytics
כל ערוצי YouTube מגיעים עם כלי ניתוח מובנה שמודד מדדי מפתח הקשורים לביצועי הערוץ שלך. מדדים אלה יעזרו לך להבין את מספר האנשים שצופים בסרטונים שלך, מאיפה הם מגיעים וכמה זמן הם צופים. אתה יכול גם להשתמש ב-YouTube Analytics כדי לעקוב אחר ביצועי הסרטון שלך. אתה יכול לעקוב אחר מספר מדדים, כולל זמן צפייה, צפיות בסרטון, שימור קהל ודמוגרפיה של קהל. אתה יכול גם לעקוב אחר ביצועי וידאו, כמו שיעור השלמת וידאו ושיעור נטישת וידאו. אתה יכול לעקוב אחר כל אלה במרכז השליטה שלך ב-YouTube Analytics. תוכל גם לראות את הסרטונים המובילים שלך, המקורות המובילים ודפי הנחיתה המובילים שלך כדי ללמוד עוד על התוכן שלך.
מדדי מפתח למעקב
-זמן צפייה: זמן צפייה הוא מדד חשוב שמראה כמה זמן הקהל שלך מבלה בצפייה בסרטונים שלך. כדאי לשאוף לזמן צפייה ממוצע של בין שתיים לשש דקות. אם זמן הצפייה שלך נמוך משתי דקות, ייתכן שהתוכן שלך קצר מדי. אם חלפו יותר משש דקות, ייתכן שהתוכן שלך ארוך מדי ויכול לכבות את הצופים.
- זמן הצפייה הממוצע עבור YouTube הוא כחמש דקות. אם אתה רוצה להתחרות על המקום הראשון בפלטפורמה, הסרטונים שלך צריכים להיות ארוכים מחמש דקות. בעוד שסרטונים קצרים יותר הם בדרך כלל טובים יותר מבחינת מעורבות, לערוצי YouTube המובילים יש דבר אחד במשותף, תוכן ארוך. אם אתה רוצה להצליח יותר ביוטיוב, אתה צריך ליצור סרטונים ארוכים יותר.
-צפיות: הצפיות מראות כמה פעמים הסרטון שלך נטען ב-YouTube. זה נותן לך מושג עד כמה התוכן שלך פופולרי, אבל זה לא בהכרח מראה מעורבות או זמן צפייה. צפיות הן מדד טוב למעקב אם אתה מנסה לגלות עד כמה הסרטונים שלך פופולריים, אבל הם לא הדרך הטובה ביותר למדוד מעורבות.
- שיעור השלמה: שיעור השלמה הוא מדד שעוקב אחר אחוז האנשים שצפו בסרטון כולו. כדאי לשאוף לשיעור השלמה של 90%. אם שיעור ההשלמה שלך נמוך מ-90%, ייתכן שיש לך בעיה עם אורך הסרטון. אם שיעור ההשלמה שלך נמוך, ייתכן שיש לך בעיות עם האופן שבו אתה עורך או מבנה את הסרטונים שלך. אם אתה משתמש בסטודיו ליוצרים של YouTube, תוכל לעקוב אחר שיעורי ההשלמה שלך עבור כל סרטון.
- שיעור נטישה: שיעור הנטישה הוא אחוז האנשים שצפו בפחות מ-30% מסרטון לפני שעזבו. אם שיעור הנטישה שלך גבוה, אולי כדאי שתבדוק את אורך הסרטונים שלך או את איכות התוכן שלך. שיעור נטישה גבוה יכול להיות גם סימן לכותרת או תיאור גרועים.
-דמוגרפיה של קהל: אתה יכול גם לעקוב אחר דמוגרפיה של קהל כדי ללמוד עוד על הקהל שלך. זה יעזור לך להבין טוב יותר מי צופה בתוכן שלך. מידע זה יכול לעזור לך ליצור תוכן ממוקד ורלוונטי יותר.
הבנת מקורות התנועה שלך
אם אתה יודע מאיפה התנועה שלך מגיעה, יהיה קל יותר ליצור תוכן רלוונטי יותר עבור הקהל שלך. זה גם יעזור לך ליצור קשרים חזקים יותר עם המקור שלך. עם YouTube Analytics, אתה יכול לעקוב אחר המקורות המובילים ודפי הנחיתה המובילים שלך. אתה יכול לראות כמה אנשים מוצאים את הערוץ שלך מכל מקור ואילו סרטונים מביאים הכי הרבה תנועה לערוץ שלך. כדי לראות סקירה כללית של מקור התנועה שלך, לחץ על הכרטיסייה Analytics, בחר מקור תנועה ולאחר מכן בחר סקירה כללית. מידע זה יכול לעזור לך ליצור תוכן רלוונטי יותר עבור הקהל שלך ולבנות קשרים חזקים יותר עם המקורות שלך.
הבנת מדדי הקהל שלך
מדדי קהל הם מדדים שמראים לך מידע דמוגרפי על הקהל שלך. מידע זה יכול לעזור לך ליצור תוכן שרלוונטי יותר לקהל שלך. תוכל לראות את הנתונים הדמוגרפיים של הקהל שלך על ידי לחיצה על הכרטיסייה Analytics ובחירה בדמוגרפיה. משם, אתה יכול לבחור את הנתונים הדמוגרפיים שאתה רוצה לראות.
-שימור קהל: שימור קהל מראה לך את אחוז האנשים שצפו בסרטון שלך מתחילתו ועד סופו. אם שימור הקהל שלך נמוך מ-90%, ייתכן שיש לך בעיה עם אורך הסרטון.
-הפצת שימור קהל: התפלגות שימור הקהל מראה לך כמה זמן כל אחד מהסרטונים שלך מחזיק את הקהל שלך. זה יעזור לך ליצור חווית צפייה עקבית יותר עבור הקהל שלך. תוכל להציג את התפלגות שימור הקהל שלך על ידי לחיצה על הכרטיסייה Analytics, בחירה בדמוגרפיה ולאחר מכן בחירה בהפצת שימור קהל.
מנתח את הסרטונים שלך
לאחר שעקבת אחר ניתוח YouTube שלך במשך כמה חודשים, יהיו לך מספיק נתונים כדי להתחיל לנתח את הסרטונים שלך. אתה יכול להשתמש בנתונים האלה כדי לקבוע מדוע התוכן שלך מצליח או לא מוצלח, מה שיכול לעזור לך ליצור תוכן רלוונטי יותר בערוץ שלך.