מהו משפיען?
משפיע הוא מישהו שיש לו את הכוח לעצב את דעת הקהל. משפיענים מפנים תשומת לב למוצר או שירות על ידי קידומם לעוקבים שלהם. ניתן לעשות זאת באמצעות מדיה חברתית, תוכן יוטיוב וקמפיינים שיווקיים מקוונים אחרים. כשאתה עובד עם משפיענים, אתה יכול להפיק תועלת מהעוקבים הגדולים שלהם ומשיעור המעורבות הגבוה שלהם. למשפיענים יש בדרך כלל קהל עוקבים גדול במדיה החברתית, כמו אינסטגרם, טוויטר ויוטיוב. כאשר אתה שותף עם משפיענים, הם בדרך כלל מקדמים את המותג או המוצר שלך לעוקבים שלהם באמצעות פוסטים, סרטונים וצורות תוכן אחרות. כתוצאה מכך, אתה יכול להגביר את נראות המותג, לבנות קשרים עם לקוחות ולהניע מכירות. למשפיענים יש רמות שונות של טווח הגעה, וכדאי לבחור את המשפיענים הנכונים למותג שלך. באופן כללי, אתה רוצה לעבוד עם משפיענים שיש להם קהל לקוחות גדול ומעורב. כך תוכלו להגיע למגוון רחב של לקוחות פוטנציאליים.
יתרונות בעבודה עם משפיענים
- מודעות למותג: עבודה עם משפיענים יכולה לעזור לך להגביר את המודעות למותג, מה שמאפשר לך להגיע ליותר לקוחות. אתה יכול להשתמש בפוסטים ממומנים, סקירות מוצרים וסוגים אחרים של תוכן כדי לקדם את המותג והמוצרים שלך.
- בניית מערכות יחסים: משפיענים יכולים גם לעזור לך לבנות קשרים עם לקוחות. כאשר אתה שותף עם משפיענים, הם עשויים גם לשתף את הפוסטים שלך עם העוקבים שלהם, מה שיכול לעזור לך לבנות קשרי מותג.
- טווח הגעה: משפיענים יכולים לעזור לך להרחיב את טווח ההגעה שלך ולהתמודד עם קהל רחב יותר. אתה יכול להשתמש במשפיענים כדי לקדם את התוכן שלך לעוקבים שלהם ולהרחיב את טווח ההגעה שלך.
- מכירות: עבודה עם משפיענים יכולה לעזור לך להניע מכירות ולהגדיל את ההכנסות. כאשר אתה שותף עם משפיענים, הם יכולים לקדם את המוצרים שלך ולעודד את העוקבים שלהם לקנות ממך.
איך למצוא את המשפיענים הנכונים
- זהה את המטרות שלך: לפני שאתה מתחיל לחפש משפיענים, אתה צריך לדעת את המטרות והיעדים שלך. מה אתה רוצה להשיג עם שיווק משפיענים? מה אתה רוצה שהלקוחות שלך יעשו לאחר שיראו את המודעות שלך?
- הגדר את קהל היעד שלך: לאחר שאתה יודע את היעדים שלך, אתה יכול לזהות את קהל היעד שלך. ודא שהמשפיענים שאתה בוחר רלוונטיים ללקוחות שלך ורלוונטיים למותג שלך.
- חקור את המתחרים שלך: ברגע שאתה יודע מי קהל היעד שלך, אתה יכול לחקור את המתחרים שלך. תסתכל על קמפיינים השיווקיים המשפיעים שלהם וראה עם מי הם עובדים.
- בחר משפיענים רלוונטיים: לאחר שחקרתם את המתחרים שלכם, תוכלו לבחור משפיענים רלוונטיים למותג שלכם. אתה רוצה לבחור משפיענים שיש להם קהל עוקבים גדול ושמבצעים מעורבות עם העוקבים שלהם.
- ניהול משא ומתן עם משפיענים: לאחר שמצאת את המשפיענים הנכונים למותג שלך, תוכל לנהל משא ומתן על תנאים. לאחר מכן תוכל לפנות אל המשפיענים שתבחר ולהתחיל לעבוד איתם.
יצירת תוכן ממומן
תוכן ממומן הוא דרך יעילה לעבוד עם משפיענים. עם תוכן ממומן, אתה משלם למשפיענים כדי ליצור ולפרסם תוכן שמקדם את המותג שלך. תוכן ממומן הוא דרך יעילה לקדם את המוצר שלך לקהל חדש. אתה יכול לנהל משא ומתן על תנאים עם משפיענים, כגון סוג התוכן שהם יוצרים, שיעורם ועוד. כשאתה יוצר תוכן ממומן, אתה רוצה לוודא שהפוסטים שלך רלוונטיים למותג ולמוצרים שלך. אתה גם רוצה לוודא שהטון של הפוסטים שלך מרתק ומעניין כדי לשכנע את הקוראים לקנות את המוצרים שלך. עם תוכן ממומן, אתה יכול להגיע לקהל חדש ולהגדיל את נראות המותג שלך. אתה יכול ליצור פוסטים ממומנים במדיה חברתית, יוטיוב וצורות תוכן אחרות.
שיתוף פעולה בסקירות מוצרים
דרך נוספת לעבוד עם משפיענים היא לשתף פעולה בביקורות על מוצרים. סקירות מוצרים מצוינות להגברת נראות המותג ולעידוד לקוחות לקנות את המוצרים שלך. ביקורות על מוצרים הן הצהרות עובדתיות חסרות פניות על המוצרים שלך. כשאתה משתף פעולה עם משפיענים, אתה יכול לבקש מהם לסקור את המוצרים שלך ולפרסם את הביקורות שלהם באינטרנט. ביקורות מוצר מעולות להגברת המודעות למותג ולעידוד לקוחות פוטנציאליים לקנות ממך. שיתוף פעולה בסקירות מוצרים עם משפיענים הוא דרך זולה ויעילה לקדם את המותג והמוצרים שלך. אתה יכול לשתף פעולה בביקורות על מוצרים על ידי בקשת משפיענים לסקור את המוצרים שלך ולפרסם את הביקורות שלהם בבלוגים ובאתרים שלהם. אתה יכול גם לבקש ממשפיענים לסקור את המוצרים שלך וליצור סרטוני YouTube הבודקים אותם.
מדידת הצלחת קמפיינים המשפיעים שלך
- זיהוי מותג: אתה יכול למדוד את הצלחת מסעות הפרסום שלך למשפיענים על ידי מעקב אחר הכרת המותג שלך. אתה יכול לעקוב אחר הכרת המותג שלך על ידי ביצוע סקרים וסקרים כדי לראות אם הכרת המותג שלך גדלה.
- שיעורי המרה: אתה יכול גם עקוב אחר הצלחת מסעות הפרסום שלך על ידי מדידת שיעורי ההמרות שלך. לפני שתתחיל לעבוד עם משפיענים, צור יעד, כגון שיעור המרה של 10%. לאחר העבודה עם משפיענים, עיין בשיעורי ההמרה שלך כדי לראות אם הם עלו.
- מעורבות חברתית: אתה יכול גם למדוד את הצלחת הקמפיינים שלך על ידי מעקב אחר מעורבות חברתית. לפני שתתחיל לעבוד עם משפיענים, עקוב אחר המעורבות החברתית שלך. לאחר שיתוף פעולה עם משפיענים, עיין שוב בשיעורי המעורבות החברתית שלך כדי לראות אם הם עלו.
טיפים לעבודה עם משפיענים
- חקור את המתחרים שלך: חקור את המתחרים שלך כדי למצוא את המשפיענים הנכונים עבור המותג שלך. לאחר מכן תוכל לפנות אל המשפיענים הללו ולשתף פעולה בקמפיינים.
- פנה למיקרו-משפיענים: כשאתה מחפש משפיענים, אתה יכול גם להסתכל על מיקרו-משפיענים. למיקרו-משפיענים יש בין 1,000 ל-100,000 עוקבים, ולרוב הם זולים יותר ממשפיענים אחרים.
- הגדר ציפיות עם משפיענים: כשאתה משתף פעולה עם משפיענים, קבע ציפיות לקמפיינים שלך. תן למשפיענים לדעת מה אתה רוצה שהם יקדמו ואיך אתה רוצה שהם יקדמו את זה.
- הישארו מעורבים עם המשפיענים שלכם: עבודה עם משפיענים היא תהליך ארוך טווח, ויכול לקחת זמן עד לראות תוצאות. הישאר מעורב עם המשפיעים שלך ועקוב אחר ההתקדמות שלך לאורך זמן.